T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
SİİRT / MERKEZ - Siirt İbrahim Hakkı Kız Anadolu İmam Hatip Lisesi

PSİKO-EĞİTİM ETKİNLİKLERİ

PSİKO-EĞİTİM PROGRAMININ UYGULANMASI İLE İLGİLİ BİLGİLER

Bu program sınıf rehber öğretmeni tarafından öğrencilere uzaktan eğitim yoluyla uygulanmak üzere hazırlanmıştır.

Salgın hastalık psiko-eğitim programı 21 Eylül-3 Ekim Tarihleri arasında uygulanacaktır.

Programın uygulanması sürecindeki görev ve sorumluluklar aşağıda maddeler halinde belirtilmiştir:

1.Okulda psiko-eğitim programının planlaması ve yürütülmesi sürecinden okulmüdürüsorumludur.

2.Sınıfrehberöğretmeni  öğrencioturumlarınıyapmaklayükümlüdür.

3.Üçöğrencioturumununardışıkgünlerdeyapılmamasışartı( etkinlikler arası en az bir gün ara olmalıdır)ilebirhafta içerisinde tamamlanmasıesastır.

4.Psiko-eğitim uygulamaları sırasında yapılan paylaşımlarla ilgili "gizlilik" ilkesi dikkatealınmalıdır.

5.Psikolojik danışman/rehber öğretmen ve oturumları uygulayan öğretmenler, psikoeğitim programının uygulanması sürecindezorlayıcı yaşam olayından ileri düzeyde etkilendiği düşünülen öğrencileri ilgili kurumyadakuruluşlarayönlendirmelidir.

 

ETKİNLİKLER UYGULANIRKEN DİKKAT EDİLECEK HUSUSLAR

1.   Uygulamayı yapacak öğretmen psiko-eğitim öğrenci oturumlarına başlamadan önce, etkinlikleri dikkatle okumalı ve psiko-eğitim programı çıktısını alarak ön hazırlıklarını tamamlamalıdır.

2.   Etkinlik paylaşımlarında öğrencilerin gönüllülüğü esastır. Paylaşımda bulunmak istemeyen öğrenciler teşvik edilmeli, fakat zorlanmamalıdır.

3.   Resimveboyamaetkinliklerinde,önemliolanınresmigüzelçizmekyadaboyamakolmadığı asıl amacın duygu ve düşünceleri ifade etmek olduğu belirtilmelidir.

 

4.   Psiko-eğitim programı uygulamasında, öğrencilerin duygu ve düşüncelerini ifade etmeleri önemlidir. Bu nedenle etkinlik uygulamalarında, olabildiğince fazla öğrenciye söz hakkı verilmesi,zamankaygısıylapaylaşımlarıneksikbırakılmamasıfaydalıolacaktır.

 

ÖZELEĞİTİM İHTİYACI OLAN ÖĞRENCİLER İÇİN EK BİLGİ VE UYARILAR

1.Etkinlikler,görsellerveoyuncaklarladesteklenebilir.

2.Etkinliklerianlamaktagüçlükyaşayanöğrencileriçintekraryapılabilir.

3.Öğrenciler, etkinliklere katılım konusunda teşvikedilmelidir.

4.Etkinliklerinuygulanmasürecindeihtiyaçhalindeöğrencilerinailesindenyardımalınmalıdır.

5.Etkinlikiçindegeçenveöğrencininbilmediğikavramlaraçıklanır.

6.Resimçizmekvegözlerinikapatmakistemeyenöğrencilerzorlanmaz.

 

PROGRAMIN DEĞERLENDİRİLMESİ

1.   Psiko-eğitim programının gerçekleştirilmesi sürecinde ve sonrasında izleme ve değerlendirme çalışmaları yapılmalıdır. Yapılan izleme neticesinde değerlendirme süreci süreç ve sonuç odaklı olmak üzere iki aşamalı yürütülmelidir.

2.   Süreç değerlendirmesi etkinlikleri uygulayan öğretmen tarafından Psiko-eğitim Programı Değerlendirme

3.   Formu doldurularak gerçekleştirilmeli ve psikolojik danışman/rehber öğretmene teslim edilmelidir.

4.   Yapılan çalışmalara ilişkin sayısal veriler e-rehberlik sistemine işlenecektir. 

SİİRT İBRAHİM HAKKI KIZ ANADOLU İMAM HATİP LİSESİ - REHBERLİK SERVİSİ

ETKİNLİK DEĞERLENDİRME FORMU İÇİN TIKLAYINIZ.

21-09-2020 





1. PSİKO-EĞİTİM 1. OTURUM ETKİNLİKLERİ

1.oturum etkinlikleri slaytı için tıklayınız..

Salgınla ilgili 1.oturum etkinlikleri için tıklanıyınız...

 

2. PSİKO-EĞİTİM 2. OTURUM ETKİNLİKLERİ 

2.oturum etkinlikleri slaytı için tıklayınız..

Salgınla ilgili 2.oturum etkinlikleri için tıklanıyınız...

 

3. PSİKO-EĞİTİM 3. OTURUM ETKİNLİKLERİ 

3.oturum etkinlikleri slaytı için tıklayınız..

Salgınla ilgili 3.oturum etkinlikleri için tıklanıyınız...

 

Paylaş Facebook  Paylaş twitter  Paylaş google  Paylaş linkedin
Yayın: 18.09.2020 - Güncelleme: 15.03.2021 11:27 - Görüntülenme: 945
  Beğen | 8  kişi beğendi